Send via SMS

האם באמת יש מה לכתוב על כל זה?

מי שעבורו קריאת בלוגים היא חלק אינטגראלי מהיום שלו (לא לדבר על חלק מפרנסתו, אפילו) מוצא את עצמו לא פעם מגרד בראש. האם לא קראתי את אותם הדברים כבר בכתבה אחרת? האם באמת היה צורך לכתוב על זה שוב? האם כותב הבלוג באמת חושב שההגיגים שלו כל כך מעניינים?

זאת ועוד: מפני שבלוג שאינו מתעדכן מאבד קוראים, לפעמים הדחף לכתוב משהו חדש גובר על תחושת הבטן שאין משהו חדש שעליו כדאי לכתוב. לא פעם אנחנו מתרגשים לגלות בלוג בנושא שמעסיק אותנו שעד היום לא הכרנו, אך ההתרגשות הזאת נמוגה במהירות אחרי כמה שבועות של קריאה, כאשר אנחנו חשים שהכותב חוזר על עצמו שוב ושב. מה לעשות, ולא כל נושא יכול להוות בסיס לבלוג מעניין שמאריך ימים.

הבעיות האלו ילוו, בוודאי, את הבלוג הזה.

אך בנוסף לאלה, יש להניח שהבלוג הזה יסבול מבעיות נוספות, ספציפיות לנושא ולקהל היעד שלו. קהל היעד די מוגדר: אנשי חינוך בישראל המאמינים שטכנולוגיות המחשב והאינטרנט, על אף הישגים דלילים בעבר, חייבות לחדור לתוך הסביבה הלימודית ולהשפיע על תהליכי הלמידה. כמה אנשים יש כאלה בארץ? יתכן שאני מכיר אישית את רובם. האם יש טעם לכתוב להם, באמצעות בלוג, כאשר אנחנו כבר נפגשים פנים אל פנים בתדירות לא כל כך קטנה? סביבה דומה באנגלית מתפרסת על אוכלוסיה שאין לה, בהכרח, קירבה גיאוגרפית, ומונה הרבה יותר אנשים. אי-לכך, יש לבלוגים באותו נושא באנגלית סיכוי רב יותר לשרוד, ואף להשפיע. אני בכלל לא משוכנע שכך המצב בעברית.

אבל הגיע הזמן לנסות.

אני תקווה שהבלוג הזה יכול להיות חלק מסביבה פעילה של ליבון הנושאים השונים הקשורים לשילוב האינטרנט בחיוך. יש לו, כמו לרוב הבלוגים, מערכת תגובות. קוראים מוזמנים, כמובן, להגיב בדרך הזאת. אבל הם גם יכולים לגלגל את הנושאים הלאה בבלוגים ובכלים אחרים ברשותם. בסופו של דבר, המטרה היא עידוד הדיון סביב נושאים הקשורים לאינטרנט בתהליך הלמידה.

מי אני?

  • אני יענקל
  • אני כבר בעסק הזה שנים די רבות. מדי פעם אני אפילו רואה הצלחות. יש כלים שמעוררים תאבון חינוכי, ונוצר רצון עז לבחון אותם. אך לא פעם המציאות היא שצריכים ללמוד כיצד ללמוד לפני שאפשר ליישם את ההבטחה של הכלים האלה.
    ההרהורים האלה הם נסיון לבחון את היישום הזה.