עקרונות לתכנון מערך פעילות- חצר גרוטאות:

1.     החצר צרכה לתת מענה על מגוון רחב של צרכים אינדיבידואלים.

2.     החצר תספק לילד תנאים לחקירה עצמית, גילוי עצמי וחיזוק חוויות רגשיות, חברתיות וקוגניטיביות.

3.     החצר מעבירה לילד מסרים של שייכות לתרבות ולסביבה הקרובה, האנושית והפיזית.

4.     החצר היא מקום לחקר וגילוי.

5.     החצר מאפשרת לילד להכיר את הסביבה הטבעית המשתנה.

6.     החצר היא תחום ביניים שבין הבית לטיול. היא דינמית ומשתנה, אך קבועה והיא כולה בנויה מחומרים מהעולם של המבוגרים.

7.     חשוב שהחצר תהיה נגישה ומאפשרת כניסה מהירה לפעילות.

8.     החצר בנויה מ- בסיסים, תוספות וחומרי ניסוי, המותאמים בגודלם לגודל הילדים.

9.     בארגון החצר חשוב להבליט את הפריטים על ידי צרופים שיוצרים זאת.

10.     החצר מאפשרת מגוון רחב של פריטים, המספקים התנסות רב חושית.

11.     בחצר יש להתאים את הפריטים וצירופם, לתכנים שבהם הילד עסוק בכל שלב התפתחותי שבו הוא נמצא.

12.     החצר היא חלק מגישה חינוכית כוללת, הרואה ביחסי גומלין של הילד עם סביבתו- בסיס להתפתחות הוליסטית.

13.     החצר מאפשרת את חקירת ה"איך", "מה", ו"למה" של העולמות הפיזיים והחברתיים.